Tore Husebys FRILANSERI

Tore Husebys FRILANSERI
Litt om alt...

tirsdag 5. mai 2015

Sårbar Bauta



Jeg er en modig mann
Ikke fordi jeg har prestert noe ekstraordinært.
Ikke fordi jeg har vunnet over noen, eller slått noen.
Ikke fordi noen ser opp til meg og beundrer mine gjerninger.
Jeg er en modig mann.
Fordi jeg var så utrolig redd da jeg var liten.
Fordi jeg ikke hadde noen å spørre om hjelp.
Fordi jeg ikke hadde noen store, sterke trygge der.
Men:
Jeg gjorde det likevel.
Møtte alene, alt som var, der ute i verden.
Uten råd, veiledninger eller oppskrifter.
Uten hjelp av onkel, tante, søster eller bror.
Løste alle de vanskene som kom i min vei.
Bare ved hjelp av meg.
Nesten alt jeg gjorde, gjorde jeg feil, og nye feil igjen.
Men noen ganger ble det riktig  - for jeg prøvde.
Og prøvde og prøvde og prøvde.
Aldri har jeg noen gang gitt opp for godt.
Jeg er en modig mann.
Og jeg er her enda.  Og jeg står her enda
Som en sår og sårbar bauta.
Som en stolt, og modig mann.

TH/mai/-15

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar